سرخط خبرها

مشهد، قطب ارولوژی کشور| نخستین بیمارستان هوشمند و فوق‌تخصصی کشور در مشهد افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۹۵۰۱۴
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
  • ۱
مشهد، قطب ارولوژی کشور| نخستین بیمارستان هوشمند و فوق‌تخصصی کشور در مشهد افتتاح شد
آیین افتتاح نخستین بیمارستان هوشمند و فوق‌تخصصی ارولوژی کشور با حضور ناصر سیم‌فروش مشاور عالی وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاح نخستین بیمارستان هوشمند و فوق‌تخصصی ارولوژی کشور با حضور ناصر سیم‌فروش مشاور عالی وزیر بهداشت و بنیان‌گذار ارولوژی نوین در ایران، حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا صداقت رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، محمد دهقانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان این بیمارستان، عصر امروز (جمعه ۲۶ آبان) برگزار شد.


محمدرضا دارابی رییس بیمارستان جدید ارولوژی ایرانیان با بیان اینکه چالش‌های بسیاری در جریان راه‌اندازی این مرکز فوق‌تخصصی درمانی وجود داشت، بیان کرد: این مجموعه در ابتدا در سال ۱۳۵۶ به‌نام بیمارستان آذر تاسیس شد و در ادامه به مرکز درمان طب‌سنتی تغییر کاربری پیدا کرد. با این‌حال، به پشتوانه حمایت‌های مختلف مالی، علمی و زیرساختی، بازسازی و تکمیل شد و به ظرفیت ۶۸ تخت‌خواب در همه رشته‌های تخصصی وابسته به ارولوژی در خدمت مردم خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی، ۱۵ پزشک فوق‌تخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه به همراه ۱۶۰ پرستار ارولوژیست در این بیمارستان فعالیت دارند.

مشهد، کانون درمان بیماری‌های ارولوژی

ناصر سیم‌فروش، مشاور عالی وزیر بهداشت و بنیان‌گذار ارولوژی نوین در ادامه این مراسم، بیمارستان جدیدالتاسیس ایرانیان در مشهد را یکی از مراکز مهم و راهبردی درمان در کشور دانست و خاطرنشان کرد: درحال حاضر، ۱۵۰ هزار دکتر ارولوژ با توان علمی اکثرا فوق‌تخصص در کشور فعالیت دارند و سالانه ۶۰ هزار پیوند کلیه انجام می‌شود. اکنون با افتتاح این بیمارستان که نخستین مرکز درمانی تک‌تخصصی کشور در زمینه ارولوژی محسوب می‌شود، این فرصت برای همه پزشکان وجود دارد که مشهد را قطب تحصیل، تدریس و درمان بیماری‌های مرتبط با این حوزه بدانند.

فعالیت کادر تخصصی درمان در بیمارستان ایرانیان

در ادامه این مراسم، محمد دهقانی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: یکی از تلاش‌های ما این بود که به موازات تأمین زیرساختی، از نظر کادر درمانی هم امکانات مطلوبی در این بیمارستان ایجاد شود و به همین دلیل، برترین پزشکان ایران به همراه بدنه پرستاران آموزش‌دیده به این بیمارستان اعزام و مشغول خدمت شده‌اند.

وی تأکید کرد: با وجود همه موفقیت‌ها، حقیقت این است که مشهد در برخی حوزه‌ها همچون سرانه تخت نسبت به جمعیت، وضعیت مطلوبی ندارد، زیرا در این شهر، شاهد حضور خیل عظیم زائران در مناسبت‌های خاص و البته مهاجرت اتباع کشور‌های دیگر هستیم و به همین ترتیب، باید زیرساخت‌های درمانی هم تقویت شود.

ارائه سطح جدید خدمات در بیمارستان تمام‌هوشمند مشهد

علیرضا صداقت، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان هوشمند ایرانیان، نخستین بیمارستان تک‌تخصصی کشور در زمینه ارولوژی محسوب می‌شود، گفت: با تخصیص تبلت‌های اختصاصی به هر بیمار در این بیمارستان، اعضای خانواده می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای از وضعیت بیمار خود آگاه شوند و البته پرونده درمانی فرد نیز با ثبت آنی علایم حیاتی او در دسترس پزشک و پرستار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این بیمارستان، امکان پذیرش بیمار از مطب پزشک متخصص فراهم شده و امیدواریم این ظرفیت درمانی بتواند به موازات مردم مشهد، سهم موثری هم در گردشگری سلامت ایفا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
0
چراکامنت هارو حذف می کنید نمی گذارید مردم ببینند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->